VOPP firmy Revas r.o.
Všeobecné obchodní a platební podmínky firmy REVAS s.r.o.
pro dodávky zboží, výrobků a služeb
- Základní ustanovení
1.1. Tyto Všeobecné obchodní a platební podmínky (dále jen VOPP) jsou obchodními podmínkami ve smyslu ustanovení § 1751 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb. Občanského zákoníku (dále jen "občanský zákoník") a určují část obsahu smluvního vztahu mezi dodavatelem a odběratelem (smluvní strany).
1.2. Předmětem smluvního vztahu je závazek dodavatele dodat odběrateli zboží nebo službu a závazek odběratele zaplatit za to dodavateli kupní cenu.
1.3. Níže uvedené podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy, smluvní strany pro tuto smlouvu vyloučily použití obchodních podmínek odběratele.
1.4. Obě smluvní strany prohlašují, že budou těmito podmínkami vázány také pro následující smluvní vztahy podle č. 2. těchto VOPP.
1.5. Odlišná ujednání ve smlouvě mají přednost před zněním těchto VOPP.
- Smluvní vztahy
2.1. Smluvním vztahem se rozumí kupní smlouva nebo smlouva o dílo (dále jen smlouva) mezi dodavatelem a odběratelem, která vzniká:
- uzavřením písemné smlouvy mezi odběratelem a dodavatelem,
- převzetím objednávky a jejím potvrzením ze strany dodavatele,
- potvrzením dodacího listu a převzetím objednaného zboží nebo služeb.
- Uplatnění požadavků odběratele
3.1. Odběratel je povinen při uzavření smlouvy jednoznačně specifikovat druh, množství a termíny požadovaného plnění.
3.2. Odběratel je povinen dodavateli určit osoby, oprávněné jeho jménem zboží a služby objednávat a přebírat. Neučiní-li tak, má se vždy za to, že osoba objednávající a předávající zboží a služby jménem odběratele je k tomu oprávněná a důsledky, z toho plynoucí, jdou k tíži odběratele.
- Provádění služeb/dodávek zboží
4.1. Provádění dodávek/služeb se uskutečňuje v souladu s uzavřenou smlouvou na základě konkrétních objednávek odběratele, potvrzených dodavatelem.
4.2. Dodací lhůty budou stanoveny dohodou pro jednotlivé obchodní případy a potvrzeny na objednávce. Okolnosti uvedené v § 374 Obchodního zákoníku zbavují dodavatele povinnosti provést dodávku/službu po dobu trvání překážky. Po tuto dobu odběratel nemá právo uplatnit smluvní sankce.
4.3. Místem dodávky/služby se rozumí místo jednoznačně definované v potvrzené objednávce, nebo sklad dodavatele v případě dodávky bez dopravy.
4.4. Na každou dodávku dodavatel vystaví dodací list nebo předávací protokol, obsahující označení dodavatele a odběratele, druh a množství dodaného zboží nebo služeb a datum převzetí odběratelem.
4.5. Odběratel je povinen v místě a termínu plnění dodávky zajistit převzetí dodávaného zboží nebo služeb a potvrzení převzetí na dodacím listu nebo předávacím protokole. Případné výhrady k uskutečnění dodávky je odběratel povinen uvést písemně na dodacím listu nebo předávacím protokole. Neučiní-li tak, má se za to, že dodávka byla uskutečněna řádně v souladu se smlouvou. V případě, že odběratel odmítne bez závažného důvodu převzít zboží nebo dílo, má se za to, že zboží nebo dílo bylo převzato dne, kdy k tomuto předání mělo dojít.
4.6. Odběratel obdrží minimálně jednu kopii potvrzeného dodacího listu nebo předávacího protokolu.
4.7. Potvrzení dodacího listu nebo předávacího protokolu odběratelem splnil dodavatel svůj závazek a na odběratele přechází nebezpečí škody na předmětu dodávky.
- Zrušení služeb/dodávek zboží
5.1. Odběratel je oprávněn zrušit potvrzenou službu/dodávku nejpozději do okamžiku zahájení výroby zboží nebo přípravy realizace.
5.2. Zruší-li odběratel objednávku po zahájení výroby zboží nebo přípravy realizace, je povinen uhradit dodavateli veškeré náklady vzniklé v souvislosti s výrobou, dopravou, uskladněním a případnou likvidací vyrobeného odběratelem neodebraného zboží, jakož i ostatní náklady a storno poplatky, vzniklé zahájením přípravy realizace, zajištění potřebné stavební mechanizace, dopravy, lešení apod..
- Jakost, záruka, odpovědnost za škody, reklamace
6.1. Jakost dodaného zboží a služeb musí odpovídat sjednaným podmínkám.
6.2. Odpovědnost dodavatele za vady se řídí příslušnými ustanoveními Obchodního zákoníku.
6.3. Dodavatel nezodpovídá za vady v případě, že:
- odběratel nezajistí v místě plnění dodávky odpovídající podmínky pro uložení a zpracování zboží nebo materiálu,
- odběratel se zbožím nebo materiálem nesprávně manipuluje.
6.4. Zjevné vady způsobené viditelně při přepravě zboží zaprotokoluje odběratel společně s přepravcem při přejímce zboží.
6.5. Ostatní zjevné vady zboží a služeb je odběratel povinen reklamovat ihned po jejich zjištění.
6.6. O oznámených vadách bude sepsán reklamační protokol se specifikací zjištěných vad, datem jejich zjištění, datem sepsání protokolu a podpisy osob, za dodavatele a odběratele oprávněných o reklamaci jednat.
6.7. Nedojde-li mezi dodavatelem a odběratelem ke shodě ohledně oprávněnosti reklamace, zavazují se akceptovat stanovisko soudního znalce, akreditované zkušební laboratoře, případně jiného autoritativního orgánu (soudu, rozhodce apod.).
6.8. Náklady spojené s oprávněnou reklamací nese dodavatel, náklady spojené s neoprávněnou reklamací nese odběratel.
6.9. Odběratel není oprávněn uplatňovat práva z odpovědnosti za vady formou zastavení plateb jakýchkoli splatných pohledávek dodavatele.
- Ceny a platební podmínky
7.1. Veškeré ceny za dodávky zboží a služeb jsou sjednány dohodou mezi dodavatelem a odběratelem ve smyslu Zákona o cenách č. 526/1990 Sb. v platném znění.
7.2. Není-li výslovně dohodnuto jinak, jsou jako cena zboží platné ceny, uvedené v ceníku dodavatele, platném v den dodání zboží.
7.3. Není-li výslovně dohodnuto jinak, jdou veškeré náklady na dopravu k tíži dodavatele.
7.4. Balení je účtováno za cenu vlastních nákladů, obaly jsou odebírány zpět dodavatelem pouze na základě zvláštní písemné dohody.
7.5. Kupní cena bude odběratelem placena na základě faktur vystavených dodavatelem s náležitostmi účetního a daňového dokladu.
7.6. Pro stanovení množství dodaného zboží a služeb pro fakturaci je směrodatný pouze potvrzený dodací list nebo předávací protokol.
7.7. Dodavatel je oprávněn požadovat zaplacení dodávky v hotovosti při převzetí odběratelem nebo předem formou zálohové faktury až do celkové výše kupní ceny.
7.8. Splatnost faktur za dodávky, hrazené jinak než hotově při předání, je deset dní, není-li výslovně dohodnuto jinak.
7.9. Dnem splatnosti se rozumí den připsání finančních prostředků na účet dodavatele.
7.10. V případě prodlení odběratele se zaplacením kupní ceny je odběratel povinen zaplatit dodavateli úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení.
7.11. V případě prodlení odběratele se zaplacením kupní ceny delšího než 60 dní je odběratel navíc povinen zaplatit dodavateli smluvní pokutu, která se sjednává ve výši 0,1% z dlužné částky za každý den prodlení.
7.12. Bude-li odběratel v prodlení se zaplacením byť jen části kupní ceny, je dodavatel oprávněn:
- požadovat u všech dalších dodávek platbu předem (zálohou) nebo v hotovosti při předání
- požadovat doplacení kupní ceny o poskytnutou slevu
- zastavit veškeré další dodávky až do sjednání nápravy
- odstoupit od smlouvy
- Závěrečná ustanovení
8.1. Strany se dle zákona č. 216/1994 Sb. dohodly, že veškeré jejich spory vzniklé z tohoto závazkového vztahu či v souvislosti s ním budou rozhodovány v rozhodčím řízení ("RŘ") před jediným rozhodcem ad hoc, kterým jmenují Mgr. Terezu Vašíčkovou, osvědčení MSp ČR č. 492. Žalobu žalobce doručí na adresu Brno, Cejl 91, PSČ 602 00. Tato adresa je doručovací adresou rozhodce a současně místem, kde bude RŘ probíhat. Strany se dohodly, že poplatek za RŘ je nákladem řízení a je součtem částky šest tisíc korun českých a jedna a půl násobku výše soudního poplatku, jenž by byl v daném případě vybrán za řízení před obecnými soudy ČR dle platné legislativy a to do hodnoty sporu do jednoho milionu korun českých. V případě hodnoty sporu vyšší se tento poplatek za RŘ dále navýší o příslušnou výši soudního poplatku z přesahující částky. K celkové částce vypočítaného poplatku za RŘ bude dále přičtena DPH. U sporů s mezinárodním prvkem se poplatek za RŘ zvyšuje o polovinu, v RŘ s více než dvěma účastníky se zvyšuje za třetího a každého dalšího účastníka o pětinu. Dle způsobu výpočtu poplatku za RŘ je zpoplatněn i nárok uplatněný jako vzájemný návrh nebo námitka započtení v celé jejich výši. Zvláštní úkony v RŘ mohou být účtovány dle skutečných nákladů. Zastavením řízení nezaniká nárok rozhodce na úhradu poplatku za RŘ, zaplacený poplatek za RŘ se nevrací. Strany pověřují rozhodce, aby RŘ vedl v češtině, písemně bez ústního jednání, rozhodl dle zásad spravedlnosti, rozhodnutí vydal bez odůvodnění, a souhlasí, že může pověřit k administrativní a ekonomické činnosti v rámci RŘ třetí osoby, a to zejména Unii pro rozhodčí a mediační řízení ČR, a.s., působící na adrese, kde bude rozhodčí řízení probíhat, a v tomto rozsahu ho zprošťují mlčenlivosti. Strany dohodly, že v RŘ se přiměřeně použijí ustanovení OSŘ o postupu při doručování; uložení u soudu nahrazuje uložení u rozhodce a vyvěšení na úřední desce soudu nahrazuje zveřejnění na stránkách www.urmr.cz/vyvesni-deska.
8.2. Odběratel potvrzuje, že byl s výše uvedenými VOPP seznámen, souhlasí s nimi a dodrží je v plném znění. VOPP stvrzuje svým podpisem dobrovolně, za svobodné vůle a bez nátlaku.
8.3. Odběratel souhlasí s tím, aby jím poskytované údaje a veškeré další údaje byly dodavatelem zpracovány v souladu s příslušnými ustanoveními Zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů.
Tyto Všeobecné obchodní a platební podmínky jsou účinné od 1. 1. 2014 a nahrazují Všeobecné podmínky vydané dříve.